חקירות פרטיות - איך לעשות את זה נכון

"אחי השותף שלך גונב ממך, מה אתה מתלבט יותר מידי, תמצא חוקר פרטי שיספק לך את ההוכחות וייגמר הסיפור" 
ירון, סוכן הביטוח שישב מולי התעלם ממחוגי השעון שכבר מזמן המשיכו לכיוון השעה שלוש בצהריים, בהה בי במבט של "אני יודע על מה אני מדבר" והמשיך לחלק הוראות לבן שיחו מעברו השני של הקו.
חלפו עוד כמה דקות ארוכות וירון ניתק את השיחה ופנה אליי עם חיוך גדול "ככה מקבלים החלטות אתה מבין, כבר חודשים שהשותף של יוסי גונב אותו ואולי שנים, הגיע הזמן לשים לזה סוף, הייתי חייב לתת לו פוש"
ישנן החלטות, המון החלטות, שאנחנו לוקחים ולא ממש מבינים את משמעותן, לא מבינים מה בדיוק הולך לקרות, איך ההחלטה תשפיע מיידית על חיינו, אילו תוצאות יהיו להחלטה ואיך נתמודד איתן. 
אפשר לפתוח דיון על השאלות המתבקשות, האם אלו נחשבות בכלל כהחלטות, האם העברנו את עצמנו דרך התחנות ההכרחיות של תהליך קבלת הההחלטות ואם לא, מה בכלל עבר לנו בראש. על אחת הנקודות הכי משמעותיות בקבלת החלטות כתבתי כבר בעבר.
שתקתי, לגמתי מהקפה המריר וזרקתי בו מבט "מה אגיד לך, יוסי בכלל מבין מה המשמעות של החלטה כזו? אני מבין שאתה בטוח שזה השותף ואולי גם הוא חושב ככה, תאר לך אם יתברר שהגנב הוא מישהו אחר לגמרי" זרקתי את הפצצה לחלל החדר.
היד של ירון שאחזה בספל הקפה נעצרה בדרך לפיו, הוא בהה בי מספר שניות, חוכך כנראה בדעתו מה להגיד "נראה לך שזה אפשרי" יצאוו לבסוף המילים מפיו. ירון איש חכם, מנוסה, מבין דבר מתוך דבר, ראיתיי שהוא כבר חושב כמה צעדים קדימה....
"כבר עניתי לעצמך" חייכתי.
"אתה מבין מה יקרה אם יתברר שזה לא השותף" פלט לעברי בעודו מרים את שפופרת הטלפון ומחייג ליוסי.
"אני מבין לגמרי" הישרתי אליו מבט, "כן, יוסי חייב למצוא משרד חקירות שיעשה עבודה טובה, מהירה ומקצועית ויחשוף את הגנב, אבל מה עם הבנת משמעויות החקירה, עם מוכנות לתהליך החקירה, עם התמודדות למה שיקרה תוך כדי החקירה, עם הערכות נכונה לתוצאותיה, עם חשיבה על היום שאחרי..."



חקירה, כל סוג של חקירה היא החלטה משמעותית, החלטה שעשויה להשפיע ולטלטל את חיינו, האישיים, העסקיים ואולי גם המקצועיים מקצה לקצה. 
לצד הציפיות יעלו החששות והפחדים, חיי היום יום לא יעשו לנו הנחות וימשיכו להתגלגל וברקע סיר הלחץ המבעבע של החקירה יציף אותנו ואולי אף יחולל בנו סערה פנימית, מתח, לחץ ואינסוף מחשבות.
אז רגע לפני שמרימים טלפון למשרד חקירות, שני רגעים לפני שממליצים לחבר הכי טוב לקחת חוקר פרטי, כמה נקודות למחשבה:
  • הגדירו לעצמכם מה אתם רוצים לגלות בדיוק? מה מטרת החקירה?
  • דברו עם אדם שעבר כבר חקירה בחייו ונסו להבין מה אתם עלולים לחוות תוך כדי החקירה.
  • חשבו אלו תוצאות עשויות להיות לתהליך החקירה, תוצאות שונות מאלו שלהן אתן מצפים.
  • חשבו איך תתמודדו עם התוצאות הללו, איך ימשכו חייכם, איך תמשיכו להתנהל ביום שאחרי.
הכנה נכונה עוד בטרם יצאתם לדרך, שאילת השאלות הנכונות, הירידה לפרטים יהפכו את דרך החקירה לקלה יותר ויאפשרו לכם להגיע לקו הסיום מוכנים וחזקים.

דן כהן מאמן אישי ומנטור עסקי



תגובות